Czy jesteśmy gotowi na praktykę Medycyny Lifestyle?

width=300Nie ma już żadnych poważnych wątpliwości, że to, co każdy z nas robi w naszym codziennym życiu, ma głęboki wpływ na nasze krótko- i długoterminowe zdrowie i jakość życia. Przytłaczająca liczba literatury naukowej i medycznej popiera tę ideę. Ale czy naprawdę wykorzystujemy te dowody, aby pomóc w osiągnięciu lepszego zdrowia i jakości życia dla naszych pacjentów i naszego życia?

Setki, jeśli nie tysiące, badań dostarczają dowodów, że regularna aktywność fizyczna, utrzymanie zdrowej wagi, nie palenie papierosów i przestrzeganie zasad żywieniowych i innych praktyk promujących zdrowie, mają ogromny wpływ na zdrowie. Siła literatury wspierająca pozytywne efekty codziennych nawyków i działań jest podkreślana przez ich włączenie do praktycznie każdej opartej na dowodach klinicznej wytycznej dotyczącej zapobiegania i leczenia chorób metabolicznych. Na przykład poniższe wytyczne i konsensusy zawierają znaczny nacisk na zdrowy styl życia jako kluczowe elementy zapobiegania lub leczenia choroby:

2017 Wytyczne dotyczące zapobiegania, wykrywania, oceny i zarządzania wysokim ciśnieniem krwi u dorosłych
2013 Wytyczne AHA / ACC / TOS dotyczące zarządzania nadwagą i otyłością u dorosłych
2015-2020 Wytyczne żywieniowe dla Amerykanów
Strategiczny plan stowarzyszenia American Heart Association na rok 20204
Zapobieganie rakowi, chorobom układu krążenia i cukrzycy: wspólna agenda dla amerykańskiego towarzystwa ds. Raka, American Diabetes Association i American Heart Association
2018 Komitet Doradczy ds. Aktywności Fizycznej Raport Naukowy

[patrz też: zakład leczniczo opiekuńczy, pasy przepuklinowe, ortodonta ursynów ]